فواید بی نظیر اسباب بازی موزیکال

۴ بازديد

خیلی از والدین درحین خرید اسباب بازی توجه نمی‌کنند. اسباب بازی‌های موزیکال میتواند بخش خیلی بزرگی از دنیای کودکان را تشکل می دهند. هرچه سن کودک کمتر باشد، این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 اسباب بازی موزیکال در رشد جسمی و روانی بچه‌ها، باعث شده است که والدین توجه زیادی  به آن‌ها نشان دهند.

شاید بزرگ تر ها هم به‌ یاد داشته باشند که معمولا اسباب بازی‌های دوران کودکی‌ شان به‌ نوعی سروصدا تولید می‌کردند.

اما آنچه امروز به‌ عنوان مزایای اسباب بازی موزیکال شناخته می‌شوند، خیلی متفاوت از گذشته است.

 

مهم ‌ترین فواید اسباب بازی موزیکال

.کودکان با استفاده فواید اسباب بازی موزیکال جستجو کردن را یاد می‌گیرند

در سال‌های اول زندگی، هیچ چیز به اندازه صدا نمی‌تواند توجه کودکان را به خود جلب کند. به همین دلیل می‌توان با استفاده از اسباب بازی‌های موزیکال حس کنجکاوی را در آن‌ها برانگیخت. تا حد امکان برای پیدا کردن منشأ صدا تلاش می‌کنند.

بعد از متوجه شدن صدای اسباب بازی، به‌ دقت به آن توجه می‌کنند. در این مرحله کودک پیش خود اسباب بازی ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. بعد از مدتی، شروع به بازی کردن با اسباب بازی می‌کنند. بیشتر بخوانید

افزایش مهارت چشمی آنها با انواع فواید اسباب بازی موزیکال

داشتن مهارت چشمی یکی از کارهای ضروری است که کودکان باید آن را در سنین کم  یاد بگیرند. خیلی از کودکان نمی توانند به طور معمولی حتی برای زمانی کوتاه به چهره ی شخصی و یا یک شی نگاه کنند.

این امر موجب می شود که کودکان یادگیری مناسب، توانایی تمرکز و دقت عمل نداشته باشند. همچنین تحقیقات نشان داده است که اجبار کردن کودکان به برقراری ارتباط چشمی و یا کسب مهارت های چشمی نتیجه ی برعکس دارد.

به این معنی که نه تنها آنها این توانایی را کسب نمی کند بلکه دچار اضطراب و استرس می شود. تنها راه حل ممکن برای حل این مشکل استفاده از بازی ها و اسباب بازی های جذاب موزیکال است. می توانید استفاده از این اسباب بازی ها را در دوران نوزادی کودکان شروع کنید.

. استفاده از اسباب بازی موزیکال آرامش را به کودکان هدیه می‌دهند

اسباب بازی های موزیکال یکی ازجذاب و بهترین گزینه‌ها برای ایجاد حس آرامش در کودکان هستند. فقط باید دقت داشته باشید که موسیقی مناسب و آرامش‌ بخش پخش شود.

کودکان شما در حین بازی کردن با این دسته از اسباب بازی‌ها، از نظر ذهنی و روانی نیز به آرامش بسیار بالایی دست پیدا می‌کنند

در پایان شب که زمان استراحت کودکان فرامی‌رسد، استفاده از این نوع اسباب بازی‌های موزیکال تاثیر گذاری بیشتری دارد.

تقویت هوش موسیقی با اسباب بازی موزیکال

کودکان هنگامی که از سن پایین بازی با اسباب بازی های موزیکال را شروع  می کنند به صورت ناخودآگاه مغز آنها مهارت کافی برای تفکیک نت ها و سازهای مختلف را کسب می کند.

به همین دلیل با استفاده از اسباب بازی موزیکال در طولانی مدت هوش موسیقی کودکان تقویت می شود. به نوعی که انواع صداهای ریز، بم، آهسته و یا بلند را به خوبی درک می کنند. ادامه مطالب

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.